Sport leszokott a dohányzásról, Futás és dohányzás: mi az igazság? – Futniszép Leszokni a sportolásról


sport leszokott a dohányzásról

A sport tényleg enyhít a dohányzás mellékhatásain? Ennyi belefér.

Sportteljesítmény

Nos, nézzük, hogyan fér meg a dohányzás a sporttal, mi a helyzet, ha a rendszeres edzés mellett elszívsz egy-egy cigarettát? Megannyi okot lehet felsorolni arra, hogy miért éri meg letenni a cigarettát, de mindenkinek meg kell találnia a saját motivációját. Mi lenne, ha a te indíttatásod a sportteljesítményed javulása lenne?

sport leszokott a dohányzásról

Sport leszokott a dohányzásról, már hosszú ideje élnek ennek a káros szenvedélynek, talán már észrevették, hogy bizonyos hétköznapi feladatok mennyivel megterhelőbbek, mint régebben.

És vannak olyanok is sajnos, akik észre sem veszik! Pedig a leszokás első lépcsője, ha szembesülsz az állapotoddal.

sport leszokott a dohányzásról

Sajnos sok dohányos azzal sincs tisztában, hogy nem csak rá nézve jelent veszélyt a füst, hanem környezetére is. A passzív dohányosok hosszú távon ugyanazokkal a veszélyekkel néznek szembe, mint az aktív cigarettázók.

Ez azt is jelenti, hogy gyermekedet, testvéredet, szüleidet, barátaidat, bárkit, akivel egy légtérben élsz, hasonlóan fenyeget a cigarettád egészségkárosító hatása.

sport leszokott a dohányzásról

Ha pedig komolyabban sportolsz - és szeretnél látványos teljesítményeket elérni - akkor pedig nem is kérdés, hogy a dohányzás szigorú tabu számodra! Magasabb pulzusszám - rosszabb teljesítmény! Ez azért van, mert a testnek több energiára van szüksége, amit a szívverések számának növelésével próbál elérni. Ez pedig azt okozza, hogy a magas vérnyomás ellenére csökken az erekben áramló vér mennyisége, ami pedig alacsonyabb teljesítményhez vezet.

A füstben lévő szén-monoxid az oxigénnél is könnyebben kötődik a hemoglobinhoz, ami a vér oxigénszállításáért felel.

Sport+dohányzás: nem éri meg!

Ha pedig a vérben több szén-monoxid található, akkor az csökkenti a tüdőn keresztül a vérbe jutó oxigén mennyiségét, továbbá a vérből az izomsejtekbe való bejutását is. Mivel az oxigénszint csökkenése a testünk szinte minden részére hatással van, a test energiatermelési rendszere nem fog megfelelően működni, vagyis romlani fog a teljesítményed is.

A dohányzás növeli a légúti ellenállást Ilyenkor alakul ki lényegében a légszomj, és rekedhet meg az edzés. Ekkor ugyanis a tüdő nem képes elegendő oxigén felvételére, ráadásul a füst csökkenti a tüdő tágulását is, ezáltal pedig a kapacitása is romlani fog.

sport leszokott a dohányzásról

Ebben az esetben nem marad más, mint egy kis pihenés, így pedig elmaradhat az a bizonyos utolsó sorozat, amitől kihozhatnád magadból a maximumot és közelebb kerülhetnél céljaidhoz. A szárazságot nyákképződéssel kompenzálja a szervezeted Nem hangzik valami túl jól igaz? Pedig bizony igaz!

Leszokni a dohányzást, sportolhat - Leszokni a dohányzásról sporttal

Egy dohányzó személy szervezete kétszer több nyálkát termel, mint egy nemdohányzóé. Ez akár krónikussá is válhat, ami pedig akkor válik igazán kellemetlenné, amikor az letapad a légutakban.

sport leszokott a dohányzásról

A rendszeres köhögés, krákogás ennek köszönhető, ami érthető módon szintúgy alacsonyabb oxigénfelvételt eredményez.

A kátrány mérgező!

A sport felpörgeti az agyat

A tüdőnek van egy természetes tisztulási mechanizmusa, ami a kátrány mellékhatásaként károsul. Leszokni a mellékveseiről következtében nem képes megszabadulni a tüdő a káros anyagoktól, ami pedig nyáktermelődéshez és köhögő panaszokhoz vezetnek.

Folyamatos köhögés mellett szinte lehetetlen egy edzés során elegendő oxigént juttatni a szervezetedbe. Egész egyszerűen kevesebb oxigénhez jutsz!

5+1 ok, amiért a dohányzás nem fér össze a sportolással:

Ez okozza a nagyobb fáradtságot, kimerültség érzését. Változtass már ma! Ha megszületett benned az elhatározás, akkor tedd le minél hamarabb a cigarettát! Szinte azonnal érezni fogod, ahogy tested szó szerint fellélegzik, és megújul.

Légy nagyon kitartó, hiszen a nikotin komoly függőséget okoz, aminek megvonása esetén ingerlékenyebbnek, és aluszékonyabbnak érezheted magad.

Ilyenkor a legjobb, ha sportolni sport leszokott a dohányzásról - testmozgás közben endorfin szabadul fel, ami segíthet a holtpont áthidalásában.

Leszokni a dohányzásról és a kocogásról - Akupunktúra, homeopátia a nikotinmegvonásban Szegedi Tudományegyetem Akik nem gondolkoznak leszokáson Leszokni a dohányzásról és a kocogásról A döntés megszületett: az utolsó cigarettát szimbolikus aktus keretében megsemmisítjük Sok dohányos szeretne felhagyni káros szenvedélyével, de kudarcot vall tervei megvalósításával. A nikotinpótló terápiák bár leszokni a sportolásról ígérnek, nem túl eredményesek, a gyógyszerek pedig mellékhatásokkal terheltek. A szilárd elhatározást azonban hatékonyan támogathatjuk akupunktúrával, biorezonanciával és megfelelő edzésprogrammal.

A mozgás hatására ráadásul a véráramlás is megélénkül és a méreganyagok is gyorsabban távoznak a szervezetedből.

Legyen tehát a mozgás a célod és egyben a terápiád is!

A sport segít a dohányzásról való leszokásban

Kitartásodnak meglesz a gyümölcse a sportban és a hétköznapi életben egyaránt! Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is?